Trainingsstructuur

We werken met een vaste trainingsstructuur.

Deze structuur wordt tijdens de training gevisualiseerd d.m.v. pictogrammen.

Omdat we niet steeds over dezelfde kleedkamer kunnen beschikken, maken we gebruik van zwarte bakken waarin het kind zijn spulletjes kan leggen tijdens de training.

IMG_2661

Binnen deze vaste structuur is plaats voor afwisseling in oefeningen, sport en spel.

picto trainingstructuur groep 1

picto trainingstructuur groep 2

Groep 3 werkt met een aangepaste structuur die aansluit bij de noden van desbetreffende tieners.

Tijdens de trainingen komen er enorm veel aspecten aan bod die voor de kinderen van groot belang zijn. Iets nieuws aanleren zoals samenwerken hoeft helemaal niet vervelend te zijn en wordt bijvoorbeeld tijdens het opruimen aan gewerkt. De kinderen ervaren dit veelkans niet als samenwerken, maar er komen enorm veel sociale aspecten bij kijken.

Zo ook het gezamenlijk openen en afsluiten in de kring, maakt dat kinderen op hun beurt moeten wachten, naar elkaar moeten luisteren, maar ook de opdrachten van de trainers op moeten kunnen pikken.

20170209_184625

Individueel in een groep waarbij we langzaamaan toewerken naar een gezamenlijke afsluiting in spelvorm waarbij alle sociale aspecten en spelinzicht aan bod komen.

Dat iets nog niet lukt, is helemaal niet erg. Iemand die nooit iets probeert, zal ook nooit iets bijleren. Proberen is voor ons al voldoende en als het dan ook nog eens lukt, dat is dan de slagroom op de taart. Kinderen moeten zich lekker en vrij voelen tijdens de training. Ze moeten het vertrouwen krijgen in de trainer en begeleider en het vertrouwen hebben dat ze in een veilige omgeving zichzelf kunnen ontwikkelen zonder dwang.

 

Ieder kind is anders en ieder kind vraagt een andere begeleiding. Dit kan er soms wat vreemd uitzien als je als ouder naar de training komt kijken. Een kind ‘bewust’ even negeren om zo bepaald gedrag af te leren, is een heel bewuste actie.

Zo streven we erna om al onze handelingen pedagogisch te kunnen onderbouwen. Mocht u echter vragen hebben over waarom we op een bepaalde manier met de dingen omgaan of welk doel we zien in een bepaalde oefening en/of opdracht, vraag het ons dan zeker.

Zo vragen we u als ouders ook om met ons contact op te nemen als u met vragen of opmerkingen zit. Als trainer zijnde sta je ‘in’ de groep. Als ouder zijnde, kijk je vanuit een andere ooghoek naar de kinderen. Als u opmerkingen of aandachtspunten wilt aandragen, staan we daar volledig open voor.

Zoals eerder beschreven zijn de ouders van harte welkom bij de trainingen. Echter is het bij sommige kinderen interessant of goed om te zien hoe ze functioneren en/of reageren als de ouder niet in de zaal is. Indien we dit willen ‘testen’, overleggen we dat met u als ouder.

 

Reacties zijn gesloten.